Mörkt

Ush allt känns så fel. Inget jag gör blir rätt. Hur jag än vänder och vrider på mig blir det fel. Vad jag än säger så är det fel, hur jag än tänker blir det fel.
 
Igår började jag dagen IGEN med att sköta andras jobb och slutade med att jag vart så förbannad efter att ha försökt ringa ett svenskt nummer i TRE dagar med att jag skickade ett mejl som var allt annat än trevligt. Jag ORKAR inte hålla på.
 
Ungen skriker ta mig fan hela tiden och får jag ETT råd till av någon utomstående ska jag nita dem. You have been warned. Har fått höra hur det kan vara hans tänder, hur han är hungrig, hur han är törstig, hur han är sjuk hur han är det ena efter det andra. Man tror att man knäckt kruxet och när man provar nästa gång skriker han lika mycket i alla fall. Torr blöja, mätt och lagom varm, spelar ingen roll här. Han gallskriker i alla fall. Vi köpte Sempers droppar, inte fan funkar de. Om något skriker han mer nu. OM det är droppar eller bara av en händelse vet jag inte.
 
Nu vet jag liksom inte vad jag ska prova här näst. Ny ersättning? Nya flaskor? Jag tycker jag provat ALLT! Själv mår jag inget vidare heller. Måste försöka ta mig till läkaren. Ska i och för sig och ta blodprov imorgon så jag kan ju passa på att fråga då.
 
Solen skiner med sin frånvaro och det är kallt inne. Värmen står på och ja... Vad mer ska jag säga. Sa jag att ungen skriker?
 
Det spelar liksom ingen roll om man håller i honom, kör honom i bilen, vyshar honom, går med honom i vagnen, det spelar ingen roll. Han bara SKRIKER! Jag ska gå och stoppa i öronproppar! 

Kommentarer
Sandra Bengtsson säger:

Hej
Kom bara in på din sida när jag sökte om reflex hos barn. Sedan läste jag om nappflaskor och våran dotter hade jättesvårt med att det rann fort ur flaskorna men vi prövade Dr Browns flaskor. Det tar längre tid men kommer mkt mindre luft i barnet. Du kanske har testat dom men det blev vår räddning
Mvh
Sandra

Svar: Tack för ditt svar, jag har provat den och tyckte inte de gjorde någon skillnad. Den minsta nappen och det forsade mjölk ur munnen, dyngblöt varenda gång. Kunde inte förstå hur det kunde rinna ur så mycket.
Köpte MAM's flaskor och nu rinner det knappt en droppe ur munnen på honom. Han skriker dock lika mycket. Jag ger snart upp!

Han får medicin mot reflex, semper droppar mot magen, välling och flaskor mot kolik och ungen skriker i alla fall...
Mrs Baltzer Bayne

2013-05-23 | 18:35:10
Sandra säger:

Hej igen
Läste nu igen att du inte ville ha mer förslag. Men kände då vi själva haft/har problem och det känns som vi gjorde dom flesta undersökningarna som går.

Vi fick en välling utskriven som heter neocate och ska vara den snällaste mot magen samt mjölkfri. Resultat bättre iallafall

Mvh
Sandra

Svar: Vi fick nu också laktosfri mjölk. Dag fyra, vi får väl se hur det går. Hur lång tid tog det innan ni såg en ändring? Tack för hjälpen :)
Mrs Baltzer Bayne

2013-05-23 | 20:23:03
Sandra säger:

Hej igen.

Vi märkte lite skillnad inom en vecka men då fick hon den som inte innehåller mjölkprotein, laktosfri är bara mjölksockret borta. Sedan blev Molly sämre igen men maten gjorde stor skillnad. Så idag ger vi henne inget med mjölkprotein i.

Nu väntar vi på en gastroskopi för att kolla hur strupen och magmunnen verkar.
Vi har även gjort alla röntgen som går och vi har fått diagnos "omognad" växer bort men kan ta lite tid.... Sedan har Molly inte skrikigt i timmar men sover oroligt och vänder hon sig eller hostar vaknar hon. Det gör ont i en när man inte vet vad det är samtidigt som man bara längtar efter lugn.

Mvh
Sandra Bengtsson


Svar: Den vi använder är för
Användningsområden
För kostbehandling av spädbarn och barn med:
Komjölksproteinallergi (även vid 3-månaderskolik då denna beror på en komjölksallergi.
Sojaproteinallergi
Laktosallergi

Känner igen det där, han hoppar till för minsta lilla och väcker sig själv. Ja inte när hundarna skäller eller sånt utan mer att han rör handen och VIPS är han vaken. Sover så otroligt lätt.

Vi har fått remiss till sjukhuset igen så får vi se vad nästa steg är. Otroligt jobbigt är det i alla fall.

Tack för ditt svar!
Mrs Baltzer Bayne

2013-05-29 | 23:04:02
Sandra säger:

Hej

Låter skönt att höra att ni fått en remiss till sjukhuset, stå på er!! Det har vi gjort. Håller tummarna att ni får komma snart ring och tjata att ni behöver träffa någon snabbt. Hur gammal är er lille son nu?

Mvh
Sandra

Svar: Han är 14 veckor men 10 veckor prematur så egentligen bara 4 veckor. Det är ju säkert mycket med outvecklade organ också just för Masons del. Men jag var själv allergisk mot protein i mjölk när jag var liten!
Mrs Baltzer Bayne

2013-05-30 | 11:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback