10 veckor - BF - KAOS

Skulle egentligen skrivit igår men det var totalkaos hela dagen.  Vi började natten med att Mason skrek mer eller mindre hela tiden. Eller skrek, han kvider då han har ont. Vi fick lite sömn och på morgonen satte han igång igen och då vart jag galen. Jag ringde doktorn och sjukvårdarna som vart här och gav dem ett sanningens ord. Nån ordning får det faktiskt VARA!
 
I alla fall, sagt och gjort. Jag fick en tid hos doktorn på eftermiddagen och redan på morgonen var det dags för hans vaccinationer. Han skrek varken mer eller mindre än han gör när det bränner i halsen på honom så det var egentligen inte så mycket att bli stressad över.
 
I alla fall, ut därifrån och ned till stan för att hitta ett tyst litet fik för att mata den lilla snobben. Han sa inte ett knyst, vilket var tur då fick vi lite lugn och ro. Hem och undvek svärföräldrarna genom att möta L-A, Carlie och Julie för en snabb lunch och lite skitsnack.
 
Väl hemma så måste jag säga, HERREGUD! God love them men det är TUR att mina svärisar inte bor närmre just nu. Oj, tre hundar, en skrikandes unge och två pensionärer. Jag tror jag höll på att få en liten attack där på eftermiddagen så jag tog en skrikande ungen ut i vagnen och gick varv runt byn i solen. 
 
Upp till doktorn där vi fick nya tabletter utskrivna. Nu får vi hålla tummar och tår för att det funkar.
 
I alla fall, back till roligare saker. Igår var mitt BF - 30 April. När de sa att han skulle vara en stor bebis så trodde jag först inte på dem. Hallå han vägde ju bara 1580 gram! Haha, tji fick jag, 4100 gram väger klimpen. Han går upp nästan 100 gram per dag! Nu ska man vara glad att man inte hann varken till BF eller fick gå över tiden *kallsvettig*
 
Vi gick ut och käkade middag igår och det var en trött mamma och bebis som stöp i säng igår. Han åt vid 12, 4 och sen 8 igen imorse. Lilla killen, så duktig!
 
I alla fall, idag är en ny dag. Jag har MASSOR att göra och ska börja med att hoppa i duschen. 
 
Bärsele från Chico, funkar utmärkt än så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback