Sånt där man inte vet att man behöver...

Igår kom en sån present! Blöjor, wetwipes, badolja, nagelsax, badsvamp, krämer och lite anat smått och gott. Vilken tur att man har vänner som vet vad en bebis behöver för det vet då inte jag!
 
I paketet låg även massor med fina kläder, haklappar, strumpor, mössor och små strumpor, det mesta ligger i tvätmaskinen nu, vill ha det struket och fint till lillen kommer hem. Tvättmaskinen går ganska varm just nu då alla nya kläder, filtar och lakan ska tvättas innan det används.
 
Man inser snabbt vilka saker som har bra kvalitee och inte, vissa saker tar man ur maskinen och inte ens ett strykjärn kan få dem att se bra ut efter en tvätt. Antar att det är som med allt annat, kvalitee kostar!
 
Ska nu skicka iväg de allra sista av mina kunders paket, beställningar som legat här alldeles för länge!
 
Sen är det dags att pumpa igen, ut med hundarna, duscha och upp till sjukhuset... Det är inte många minuter över under dygnet. Flaskorna och alla verktyg ska sterileras (vilket påminner mig om att jag måste köpa nappflaskor) hundarna ska ut, matas och ges medicin, städas, tvättas, lagas mat (det blir många take aways nu vill jag lova) det ska pumpas var tredje timma vilket tar 40 minuter var gång. Dag som natt... Jag ljuger inte om jag säger att jag är ganska mör...
 
Köpte förresten en sån här steriliserare som man kan ha i micron, perfekt, 6 minuter och BING så är det rent!
 

Kommentarer
Pia säger:

Ha en stor kastrull med kokande vatten. Du kan koka upp vattnet i en vattenkokare och sedan hälla i kastrull på varm platta.

2013-03-13 | 14:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback