Lista

är det någon som har någon bra lista på vad man behöver när bebisen är hemma? Tycker det känns som om det är så oändligt mycket och jag vill inte glömma bort något så men sen står där med paniken i ögonen!
 
Jag hittade den här på nätet och tänkte fylla på den allt eftersom...
 
Vagn och tillbehör:
· Barnvagn - Japp, två står redan här och väntar. En Bugaboo Cameleon och en Emmaljunga Duo:
 
· Skötväska - Nej men jag kikar på en från Skip Hop. Det skulle dock vara bra om den passar svart, marinblått och beige...
 
· Täcke och kudde - Nja, det ska dom ju inte ha förrens 12 månader men lakan har jag!
 
- 2 påslakan set - 2 påslakan har jag, ett från Lexington och ett från Newport.
 
- 2 underlakan - Japp från Mamas & Papas
 
- Plastad frotté (skyddar madrassen mot kiss och kräk) - Vet inte om det kommer att köpas, blir ju så varmt och fuktigt!
 
- Insektsnät - Har ett till Buggan men inte Emmaljungan så det måste köpas.
 
- Hjulskydd - Har jag tittat på om man ska rulla in vagnen men det finns bara till vanliga hjul och inte snurrhjul (vad jag kan se)
 
- Regnskydd - Har till Buggan (det sitter otroligt dåligt dock) och till Emmaljunga vill jag ha ett bättre så det måste köpas.
 
- Parasoll (onödigt enligt många mammor) - Har ett till Buggan.
 
På resa:
- Bilbarnstol (babyskydd) - Vi har ett Maxi Cosy med Isofix till bilen.
 
- Resesäng - Får nog blir vagnen om vi ska bort.
 
- Flaskvärmare/termos - Nej.
 
Matdags:
- Amningsinlägg - Japp
 
- Amningsbehå 3-4 st - Nej
 
- Amningskudde (inte nödvändigt) - Nej
 
- Bröstpump - Japp
 
- Nappflaska, anti kolik - Nej
 
- Ersättningspulver/tetrapack - Nej
 
- Nappar - Ja
 
- Steriliserare till flaskor - Ja
 
- Diskborste till nappflaskor - Nej
 
-Haklappar (finns bra trekantiga när bebisen dreglar o kräker) - Ja
 
Vid skötbordet:
 
- Skötbord/Skötbädd - Ja, skötbord från Troll (modell Nicole) och en blå skötbädd.
 
- Blöjor ”newborn” eller ”mini” - Ja
 
- Blöjhink (med lock!) + påsar - Nej
 
- Badbalja - Nej, det går ju dock att använda handfatet eller badkaret som ju faktiskt funkar lika bra...
 
- Badstol (som man lägger bebisen i så slipper man hålla i barnet) - Nej
 
- Babyolja utan parfym - Ja
 
- Zinksalva - Nej.
 
- Oparfymerade våtservetter - Ja
 
- Nagelsax/nagelfil - Ja
 
- Tvättlappar - Nej, kommer använda våtservetter.
 
- Små frottéhanddukar - Ja
 
- Borste - Nej
 
- Febertermometer - Det har jag ju ett par vanliga men ingen öron...
 
- Badhandduk med luva - 2 stycken
 
Sovplatsen:
- Babysäng/vagga - Ja, vagga, spjälsäng och Moseskorg.
 
- Madrass + bäddmadrass - Japp
 
- Täcke och kudde - Nej
 
- 4 örngott - Nej.
 
- Spjälskydd - Nej, rekommenderas inte men jag vill ha ett i alla fall! Jag har ett till Stokke sängen.
 
- Sängmobil - Nej
 
- Nattlampa - Nej
 
Övrigt:
- Babysitter - Ja, en Coco Bloom
 
- Bärsele/bärsjal - Nej men har spanat in en...
 
- Babyvakt ( så man kan höra om barnet gråter när man är i ett annat rum) - Nej men vi ska köpa ett med apne varnare från Angel Sound
 
- Dagbok + album till bilder - Måste köpa bebisens första bok och ett nytt minneskort till kameran.
 
- Tvättmedel/sköljmedel utan parfym - Ja
 
Kläder:
- Ca 6-10 bodys - Tredubbelt så många...
 
- 4 bomullspyjamasar/sparkdräkter långa ben med eller utan fötter - Ja
 
- 4 par mjuka bomullsbyxor - Ja
 
- 1-2 sweatshirts (varmare tröjor), långa så ryggen inte blir kall - Ja
 
- 2 t-shirts, kort och långärmade - Ja
 
- 3-6 par sockar - Ja
 
- Mössa av bomull - Ja flera stycken
 
- Mjuka filtar - Jag har en uppsjö med filtar!
 
- Snuttefiltar - Ja
 
Summan av kardemumman? Jag har en del kvar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback