Andra gången

Idag är det dags för andra dose med vaccin. Det är en spruta i vardera ben. Sist tyckte jag inte det var så farligt då han skrek så mycket i alla fall innan de ens had ebörjat och varken mer eller mindre efteråt. Men nu har han ju lugnat ned sig så det känns så surt att störa honom på något sätt.
 
Han har börjat dreggla något otroligt och igår fick vi ge honom smärtstillande för han kunde inte komma till ro. Efter att ha prövat allt annat under hela dagen fick han 2.5 mil med Calpol och somnade som en stock i 4 timmar. Han måste ha haft ont någonstans!
 
Ja ska även be dem kolla hans rumpa som är alldeles röd och sårig. Jag har smörjt in hans lilla rumpa vid varje blöjbyte sedan han var nyfödd så jag förstår inte hur det kan bli så rött och se så argt ut. Eller man kanske sla vända på det, hur hade det sett ut om jag INTE smörjt in det? När jag jämnför med bilder på nätet är det ju ingenting men ändå, kan ju inte vara skönt för den lille.
 
Nu ska tvätten ut på linan innan hundarna ska ut innan vi ska till doktorn!
 
So long!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback