Vikten

Jag vågade, jag tog av mig det värsta som skor och jacka och hoppade ivrigt på vågen med händerna framför ögonen. Rädd för att se tresiffrigt...
 
3 kilo har jag gått upp sen invägningen vid 12 veckor (ska kolla så detta stämmer) kan ha varit några veckor senare-tidigare!
 
Nu vet jag inte exakt vad jag vägde innan det men jag skulle tippa på att jag gått upp allt som allt 6-7 kilo på 24 veckor. Om nu mina uträkningar stämmer. Mestadelen gick jag faktiskt upp den första tiden skulle jag säga då jag försökte äta allt som tog bort det hemska illamåendet. 
 
Jag tycker knappt jag känner igen mig själv och mina ben ser ut som trädstammar... Man blir lite rädd att gå upp till 100 kilossträcket måste jag erkänna. Och vad räknas som normalt? Vet folk som gått upp allt från 14-25 kilo. 
 
Det är väl nu det drar iväg som värst också...

Kommentarer
Amanda säger:

Jag gick upp 12 kg under min graviditet, de är bara siffror och oftast försvinner de ganska lätt!:-) grattis till graviditeten! Ska bli jättekul att följa dig!:-)

Svar: Tack vad snäll du är! Om det bara är 12 kilo så låter det ju perfekt :)
Anna Erica Baltzer

2013-01-09 | 14:37:50
Bloggadress: http://aochmflyttarin.blogg.se
Sigrid säger:

Läste nånstans att sjölva graviditeten med bebis, fostervatten, ökad blodmängd, moderkaka osv väger 11 kg. Jag gick upp 12 och 18 kilo under mina graviditeter! 6 kilo vid 25 veckor låter ju jättelagom :)

Svar: Oh tack, då har man lite mer kött på benen!
Anna Erica Baltzer

2013-01-10 | 22:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback