Top 10 namn i U.K - tjej och kille

December
Top 10
Name Change from
last month
1 Amelia -
2 Holly RE-ENTRY
3 Jessica ↑6
4 Olivia ↓1
5 Ava ↑3
6 Emily ↑1
7 Ruby RE-ENTRY
8 Sophie ↓3
9 Mia ↓3
10 Lily RE-ENTRY
 
December
Top 10
Name Change from
last month
1 Jack ↑2
2 Harry -
3 Oliver ↓2
4 Charlie -
5 Jacob -
6 Alfie -
7 Noah ↑1
8 Thomas ↑2
9 Riley ↓2
10 James RE-ENTRY
 
Inga av tjejnamnen var på våran lista men Oliver var på listan för pojknamn! 
 
Våra vänner Jim & Becky fick en liten flicka förra veckan och döpte henne till Jessica, jättefint namn men det känns väldigt vanligt. Kommer ihåg när jag var liten och gick i skolan då hette var och varannan tjej Jessica, Gabriella, Daniella. Veronica och Jennifer. Jag kan fortfarande med handen på hjärtat säga att jag aldrig, vad jag kan komma på, i mitt liv träffat en människa som heter Erica (som är mitt döpta namn) Anna är mitt andranamn.
 
Synd att man prompt skulle på att byta namn när man var 15 och man tyckte att Erica var ju det fulaste namnet som finns. Nu älskar jag mitt namn men nu får man stå sitt kast och kallas ANNA. Det typ andra vanligaste namnet i världen efter Maria :P

Kommentarer
Hanna W ❥ säger:

sv: kan tänka mig att den inte är så fräsch då, hihi :} Ja, det är tur att IKEA finns lite överallt! :)

2013-01-24 | 12:13:06
Bloggadress: http://mammahjartat.blogg.se
Camilla ♥ BF Maj säger:

Sv : Tack så mycket :D

Erica är ju hur fint som helst :)

2013-01-24 | 13:14:18
Bloggadress: http://mirabilibus.blogg.se
Pia säger:

Erica heter mitt kusinbarn 22 år.
Själv tycker jag att bäbisen ska heta Pia. Funkar på killar oxå ;)

Svar: Jag ska kolla med mannen vad har säger :P Han kanske veto'ar det!
Anna Erica Baltzer

2013-01-24 | 14:03:58
maria säger:

det är många i min ålder som heter Erika, men det är ju jättefint.
Mia är överst på våran tjej-lista :P

Svar: När får ni reda på vad det är Maria?
Anna Erica Baltzer

2013-01-24 | 22:03:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback