TGIF

För mig spelar det mindre roll om det är Fredag eller Måndag egentligen. Sysslorna är dem samma. Hundar som ska rastas, företag som ska skötas, hem som ska städas och allt annat där melllan.
 
Eftersom mannen oftast jobbar på Lördagar så brukar vi inte känna något speciellt just på varken Fredagar eller Lördagar då jag är så van vid att vakna upp själv morgonen när på i alla fall. Planerna ikväll liknar de som vart de senaste veckorna. Big Brother på TV, kanske en film och lte middag. Enkelt men det funkar.
 
Sov dåligt inatt då den ena hunden spydde och den andra ville ut och kissa vid fyrasnåret, bara dra på sig morgonrocken och släppa ut honom. Det är grått och trist ute och solen lyser med sin frånvaro. Det ska tydligen även börja snöa här i veckan som kommer. Lite sent kan jag tycka... Men visst, förändring gör väl tillvaron lite extra spännande!
 
Har en vännina som sattes igång igår kväll och nu sitter man bara här på nålar och väntar på att få höra vad som gömt sig där inne. Paret var ett av de få som jag känner som inte tagit reda på vilket kön dom väntar, spännande. Jag tror på en tjej så nu väntar vi med spänning!
 
Är det något jag stör mig på förresten så är det folk som inte håller det de lovar. Jag bad fönstertvättaren komma bra långt innan jul men han har inte behagat sig att komma hit fast jag sett honom otaliga gånger på gatan och han sagt, jag kommer idag. Så jag bad en annan kille i Onsdags om han kunde komma och tvätta dessa skitiga fönster. Absolut lovade han, jag kommer på Fredag. Om en timma är det mörkt ute... Ska vi slå vad om att han inte kommer?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback