Så trött

på detta sabla näsblod! Det bara blöder och blöder och det blir en ond cirkel för man måste snyta ut det vilket gör att det blöder ännu mer. Det är blod på lakanen, telefonen, sängen, överallt!
 
Igår var inte en bra kväll, otroligt ont i sidorna och det slutade ed jag att jag fick ta två paracetamol efter att ha legat och kvidit i fyra timmar. Sen kom näsblodet igen och igen. Vid 12 lyckades jag äntligen somna men vaknar med stans hosta. Men trollet lever rövare där inne så då är bara att se glad ut!
 
Idag ska det fikas hos Rosie med hennes lilla dotter Bonnie. Kommer inte ihåg när jag körde bilen sist? Jag har bara suttit här så det är bra för mig att komma ut lite. 
Ett foto på lilla Bonnie som jag tog förra året ♥
 

Vi satt och pratade om semestrar igår, vi gillar ju at boka i tid så man har något att se fram emot men det är ju svårt med ett ofött barn. Men Sverige blir det minst en gång i sommar och får vi till det så kan det bli en vecka i Spanien i September. Jul ska firas i Sverige så schemat är ju nästan klart. Till nästa år så kanske det blir en tvåveckors semester i Duabi, skönt med lite sol. Vi bor ju trots allt i Skottland och solen skiner allt som oftast med sin frånvaro!
 
Nu ska tvätten vikas in och jag ska sätta igång och jobba! Ha en fin dag...

Kommentarer
Camilla ♥ BF Maj säger:

Varför får du så mycket näsblod? :/

Svar: Ökad blodvolym och känsliga slemhinnor ska tydligen vara vanligt under graviditeten? Har du inget sånt?
Anna Erica Baltzer

2013-01-17 | 17:34:41
Bloggadress: http://mirabilibus.blogg.se
Pia säger:

Ska du inte fråga om man kan bränna blodkärlen i näsan?

Svar: Jag har det aldrig annars utan bara när jag är gravid. Extra blodvolym med svullna slemhinnor ska tydligen göra det väldigt vanligt vad jag hört? Kanske ska sluta ta i från tårna när jag snyter mig ;)
Anna Erica Baltzer

2013-01-17 | 19:48:56
Camilla ♥ BF Maj säger:

Jag har nästäppa :) (lever på nässpray typ haha) Men inte näsblod :/. Måste va superjobbigt :/

Svar: Jasså, här får man inte använda nässpray som gravid... Men våra regler verkar mycket strängare än i Sverige. Normalt sett lider jag ALLTID av nästäppa och spray är min bästa vän. Men ta i trä så har jag klarat mig, ja förutom allt blod då :P
Anna Erica Baltzer

2013-01-20 | 19:30:17
Bloggadress: http://mirabilibus.blogg.se
Camilla ♥ BF Maj säger:

Här "bör" man inte göra det, men nöden har ingen lag som dom säger :)

Svar: Haha, jo det är sant! Listan här på "förbjudna" saker verkar mycket längre än den i Sverige. Och andas måste man ju liksom :P
Anna Erica Baltzer

2013-01-21 | 23:51:07
Bloggadress: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback