Oj vad det snöar!

Fick gå ut med saltkaret och salta de värsta partierna ute så man slipper slå ihjäl sig om det fryser på ikväll. Det är snö-hagel-regnstorm ute och det var inget nöjt gäng som gick ut på kisserundan imorse. Skönt att det är gjort nu så man kan njuta i värmen med en kopp te.
 
Vi har jobbat stenhårt i helgen och fick faktiskt mycket mer gjort än förväntat. Ibland känns det som om man bara flyttar bråte från ett ställe till ett annat, skräp från en låda till en annan och en möbel från ett rum till ett annat för att få mer plats men då blir det andra rummet trängre. Det är inte lätt att ha för mycket av det goda inte. Allt är inte helt hundra och jag är inte helt nöjd med placeringen av vissa saker men trollets rum börjar ta form.
 
Jag tog nog kanske i lite för hårt för min rygg gör så ont att jag knappt kunnat sova. Men det är det värt. Trollets garderob är på G och vi har nu mer eller mindre bestämt hur vi ska göra. Den ska målas invändigt i vitt, små bebisgalgar ska inhandlas och bakdelen ska tapetseras med tapet från Midbec Keek A Boo så får jag mina efterlängtade stjärnor trots allt :)
 
 
Hittade dock inte något jättestort utbud på vita galgar i barnstorlek så det kanske får bli vanliga träfärgade. Sen ska vi bara bestämma om vi ska ha trähyllor eller de som är där redan med vita korgar för alla småsaker som strumpor och sånt. Tror det kommer bli prima!
 
Tyvärr fanns varken Royal sängen eller skötbordet att titta på när vi väl åkt upp i Lördags men det går att skicka tillbaka det om man inte skulle vara nöjd så det får bli så. Leveransen kan göras redan nästa vecka och så snabbt hinner vi inte bli klara så vi får vänta lite med att beställa möblerna.
 
Maken ska ned till London om några veckor så vi får se om han plockar upp några roliga ideer där ifrån.
 
Nu ska jag jobba (som vanligt) och fixa lite efter en helg hemma med maken så känns det som om det är lite tjejfix som måste ordnas. Ha en fin dag! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback