Bebisens rum...

Vi jobbar lite på det från och till för att kunna sätta igång på riktigt i slutet av Februari. Det är ju en hel del som ska ordnas trots allt. Förra helgen var det taket som skulle målas, nu väggarna och självklart har vi haft problem med färgen. Vi råkade köpa fel men jag tror att vi löst det. Nu är det målat så ska vi måla om det så kan vi ju göra det.
 
Vi körde på en grå-blå, det är en grå enligt skalan men den ser blå ut. Vi ska ha upp en ny ceiling rose (se nedan) fönstret ska målas, garderoben ska fixas (mer om det sedan) lampan ska fixas (osäker på vad som blir).
 
Lampan vi har nu är en chandelier i silver-grått med dimmer. Jag funderar på att på att spaya den vit, ta upp den några länkar och behålla den. Jag tycker det är så himla svårt med just belysning, jag vill inte ha någon Färg & Form rislampa eller liknande. Men vad har man då för val? Vi har ju mest spotlights hemma så vi har sluppit ju de valen innan. Så spraya den vit så den blandar in bättre, syns mindre och därför passar in i ett barnrum? Håller det?!
 
 
Vad tror ni?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback