Att sova i...

Jag har ju så många tankar och planer och man har ju haft mer än en hel del tid att sitta och tänka med så man ändrar sig ju ofta och kommer på något nytt.
 
Jag har alltid gillat Stokke sängen i vitt och farföräldrarna erbjöd sig att köpa hela settet till bebisen men jag vet inte, en oval säng känns inte vidare möblerbar eller hur man ska säga. Jag gillar raka kanter och symmetri så egentligen är nog en 'vanlig' säng mer 'mig'.
 
Sagt ocg gjort så har jag kikat lite på nätet och fastnat totalt för märket Troll (som är Svenskt om jag inte har helt fel) som gör sängar, skötbord, vaggor och annat fint. Märket finns då SJÄLVKLART inte här hos oss! Eller vänta lite, efter en hel dags letande så hittar jag ett varuhus som säljer deras spjälsäng. Inget annat, bara sängen men det är ju bättre än inget eller hur! 
Vaggan är inte helt i min smak då denna påminner mig lite om en docksäng och jag vill gärna ha en 'gliding crib' och inte en man kan klämma hundtassar (eller fötter) under. Men det är ju just själva kronan som är för fin!
 
Så det blir i alla fall spjälsängen från Troll Royal även fast jag velat ha en säng där ena sidan kan sänkas så man slipper pajja ryggen. Men man kan inte få allt :P
 
Hittade bilder på den i grått och den är snäppet snyggare men tanken på att börja importera möbler som ska skickas från Sverige känns inte riktigt så lockande. Ett plus i kanten? Sängen är billigare hos oss än i Sverige där den tillverkas av ett Svenskt företag?! Men jag ska inte klaga, kan man tjäna 500:- så tänker jag inte säga emot.

Kommentarer
Linda Blom | bebis i magen ♥ säger:

Åh : ) Den har vi stående här hemma i sovrummet till vår lilla tjej : ) Längtar tills hon kommer LIGGA i den också, hihi.

Svar: Vilken bra smak vi har ;)
Jag längtar ihjäl mig!
Anna Erica Baltzer

2013-01-09 | 18:46:32
Bloggadress: http://lindablom.se
Sigrid säger:

Superfin!

2013-01-10 | 22:56:34
Sigrid säger:

Superfin!

Svar: Tack <3
Anna Erica Baltzer

2013-01-10 | 22:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback