24+0 borde det stå

men alla appar säger olika. Men såhär ser läger ut idag enligt minbebis.se
 

Bebis

Nu börjar det bli trångt, bebisen är 21 cm och väger ungefär 530 g. Nu börjar nästa viktiga utvecklingsstadium av bebisens hjärna. Undvik all alkohol, om du röker bör du sluta genast. Balansorganen i örat har utvecklats och redan nått vuxenstorlek. Bebisen vet vad som är upp och ner, du känner hur den vrider och vänder sig i magen.

Du

Livmoderns mått är mellan 22 och 25 cm och mäter 4 till 5 cm ovanför naveln. Magen växer och putar. Om du har mycket magmuskler sen innan graviditeten så kan du klara dig ganska bra. Har du inte det så finns det bra övningar för gravida magar också. Det kan dra och smärta runt livmodern och ner mot ljumsken. Det är lätt att drömma mycket livliga drömmar just nu, det kan vara det undermedvetna som förbereder dig på att ett nytt liv väntar.

Egna tankar...

Väga mig har jag inte vågat gjort. Vi får väl se om jag kanske vågar hoppa på vågen imorgon och 'face the fear' Men det känns lite som om det inte spelar någon roll. OM jag gått upp 20 kilo redan, vad ska jag göra då? Banta får man ju inte göra i vilket fall och motion det får jag ju ingen då jag blivit tillsagd att jag bara ska gå korta lugna promenader med hundarna.

Visst jag städar och håller på men inte alls som vanligt. Och det är ju ingen träning att ligga i sängen och mata sig själv med blåbär (läs oftast popcorn). Men jag tror jag hade gått upp 6 kilo ganska snabbt vid vecka 12 men det kanske har jämnat ut sig? Mina 29x34 skinny jeans går ju inte att knäppa det är ju en sak som är säker. Några bristningar har jag ännu inte fått *tar stenhårt i trä*

 

Började smörja in mig med Bio Oil för någon vecka sedan (lite sent kanske :P) Men magen mätte 23.5cm i Fredags hos barnmorskan, hjärtat slog 144 slag i minuten och allt såg bra ut. Det är full rulle där inne sedan 17+4 så vi har haft turen att känna av bebben i ett bra tag nu. Det syns även utanpå magen när det springs runt där inne. Det har hjälpt jättemycket att veta att det fortfarande lever en liten bebis där inne, annars hade jag nog mått ännu sämre.

 

Jag sätter upp små delmål till mig själv och nu ser vi fram emot tvåsiffrigt. Vi har fortfarande tresiffrigt kvar till BF men snart så, är det bara två siffror som gäller! Sen är det vecka 26 som ska räknas in, sen är det väl ensiffriga veckor när det bara är nio veckor kvar... Håll tummar och tår!


Kommentarer
Lisa säger:

Åh den måste du införskaffa :)den är såå söt!

kram

Svar: Får skicka ut den blivande mormorn på stan och köpa en åt oss!
Anna Erica Baltzer

2013-01-09 | 10:35:01
Bloggadress: http://lisajadeholt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback