Vilken dag

Jag är helt slut. Vaknade till solens underbara sken genom fönstret. Bra natt, sovit gott! Ja, förutom en mardröm att hundarna vart ihjälkörda då jag skulle rädda en fågel!?
 
På med tvättmaskinen för att få ut som många omgångar som möjligt att få torka i solen. Kastade även in tre maskiner med hundarnas filtar och kuddar, solen lyser ju liksom. Jag undrar om det var ett omen.
 
Öppna upp alla fönster och vädra, av med lakan och in med frisk luft! Vid 11 kom skötbordet (jippie) som såklart kom UTAN hjul så det var bara att sätta sig och ringa och försöka fixa det. Men upp skulle det i alla fall. Borde nog inte tagit tag i det själv men otålig som jag är så skruvade jag ihop bjässen på x antal kilon.
Dom bad om ursäkt och hjulen kommer att skickas ut imorgon!
 
Posten kom med tre mjuka paket till Trollet och hänger nu fint i hans garderob.
 
Ut i solen på en långis med hundarna, skönt med lite värme på kinderna men jag vet inte om mina höfter gav upp på åkern nånstans för rackarns vad det gör ont. Går som en kossa! I alla fall, här kommer poängen till tvättandet av hundarnas saker. Tror ni inte att två av tre bestämmer sig för att rulla i SKIT!? Så det var ju bara att stoppa dem rätt i badet när man kom hem, det sista min rygg behövde. Och har man tvättat två kan man lika gärna tvätta tre, sagt och gjort som en ostbåge över badkaret.
 
Sen ska de fönas torra också. Vilket gör att det är hundhår som flyger ÖVERALLT. Mannen är allergisk mot pälsdjur så då är det bara att dra fram dammsugaren för att få bort det värsta innan han kommer hem så han slipper en astma-attack. Nu har jag så ont i ryggen och höfterna att jag sitter på soffan med en kopp te, en tallrik med skorpor och en liten chokladkaka. Vi får la se om jag klarar att ta mig upp när jag stelnat till här.
 
Hundarna snarkar högt under varsin filt på soffan och vi ska snart börja fixa oss inför lite middag på pubben med några vänner.
 
Men så skönt att ha en sån bra dag ♥
Vår eldstad i vardagsrummet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback