På ultraljudet

Där låg han med huvudet så långt ner i ljumsken att jag var förvånad över att han inte kikade ut och sa hej en snabbis. Vägrade flytta på sig utan låg där och sparka allt han orkade, ryggen uppåt (vänd mot min mage), huvudet nedåt och fötterna dansade salsa vid revbenen. Härlig grabb!
 
Jag fick skaka på mig några gånger och gå och kissa för att se om han ville flytta på sig men det ville han INTE! Vilket resulterade i att hon inte kunde ta de måtten hon skulle-borde-ville. Precis som i vecka 16, då gjorde han PRECIS samma sak. Hon kunde dock mäta hans mage och med det uppskatta att han väger 1.2 kilo. Dom såg andningsrörelser (vilket är väldigt bra tecken) och tydligen hade han starka magmuskler?!
 
Vi fick se magsäcken och hjärta och det såg bra ut det med. Ska tillbaka igen i vecka 32 (exakt om en månad igår) för att se att han växer som han ska.
 
1.2 kilo är tydligen mitt på kurvan för antal veckor och det är ju så skönt att höra. MEN, vi fick varken bilder i vecka 16 eller nu då det inte finns något att visa egentligen när de inte kan få en ordentligt bild på huvudet. Så vi har bara den från vecka 12 :(

Hade vart kul att ha en ny som man kan rama in och ställa i hans rum. Men men. vi kanske kan få en när vi är där nästa gång?!
 
Har suttit och väntat på posten då jag har fyra paket på ingång men det var lönlöst, inte så mycket som en räkning damp ner i lådan idag. Suck, då får vi snällt vänta till imorgon då.
 
Klockan är bara elva men jag tycker ändå att jag hunnit med en hel del. Fixat lite i Trollets rum, hängt upp lite mer kläder, bäddat lite, vikt ihop saker i hans små korgar. Ska sätta mig och kika på tapeter nu, jag är fortfarande inte 100% säker på tapeten från Ralph Lauren efter jag såg en annan jättesnygg igår... Decisions, decisions...
 
Köpte små handgjorda fjärilar på nätet jag tänkte göra något med, än så länge får de ligga i en fin burk och vänta  och bara vara fina ♥
 

Kommentarer
Janni - Mama till Lilly & Loah säger:

Grattis en liten pojke 😀

Svar: Tackar, du får komma med dina allra bästa pojktips till mig nu!
Anna Erica Baltzer

2013-02-08 | 12:25:42
Bloggadress: http://www.innaj.blogg.se
Camilla ♥ Gravid säger:

Grattis till att det bli en liten pojk :D

Svar: Tackar tackar, verkar vara mycket pojkar just nu!
Anna Erica Baltzer

2013-02-08 | 16:22:09
Bloggadress: http://mirabilibus.blogg.se
Camilla ♥ Gravid säger:

Ja verkligen haha :P

2013-02-08 | 17:04:27
Bloggadress: http://mirabilibus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback