Håll tummarna

för att den nyaste medicinen funkar nu. Igår när vi var på sjukhuset så bara skrek han otröstligt. De som undersökte honom frågade om han alltid var så här. Vi svarade att de senaste tre dagarna har han vart så men inte innan. Vi förklarade att han hade kolik och att vi köpt nya flaskor, nya droppar och allt annat vi håller på med. Sköterskan ser inte vidare övertygad ut. Hon ber oss mata honom för att se om det hjälper. Innan det har han både hunnit pinka och bajsa på henne för övrigt.
 
Vi matar honom men han forstätter att GALLSKRIKA! Hon förklarar att ett barn som gjort ifrån sig och är nymatad INTE borde skrika så om det inte är något fel. Hon säger att hon tror inte alls att det är kolik så det oftast är vid en specifik tidpunk på dagen inte hela tiden. Hon tycker att vi ska ringa doktorn för att se om det kan vara GER eller även kallat acid reflux. 
 
Jag ringer direkt och tjatar till mig ett recept som jag sprang och hämtade imorse med ungen i bärselen i värsta farten så fort apoteket öppnade. Han SOVER, tyst som en mus!
 
Jag lovar att är det GER så ska jag nita de två sjukvårdarna som varit här i flera veckor och övertygat om oss att det 'bara' är kolik! Stackars barn. Men nu ropar vi inte hej förens vi är över bäcken, men ta i trä så sover han så fridfullt i alla fall.
 
Alltid är det samma sak, man ska vara sin egen polis, läkare, snickare och mekaniker för man kan banne mig inte lita på någon eller förvänta sig att de kan sina jobb.
 
Funkar inte det vi fått nu så ska de utreda om han är allergisk mot mjölk. 
 
Nu ska jag springa vidare här hemma som en vessla och städa upp efter nattens kalablik innan lille musen vaknar.
 
Over and out!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback