Moses Basket

Använder ni sånna hemma? Det är väldigt vanligt här och nästan alla jag känner har haft en sån till sina spädbarn. I Sverige kanske det är mer vaggor man använder? Dem känns lite låga för mig men jättesöta.
Så den ovan har vi med benen undertill i en annan färg. Jag kanske målar om den om jag får tid. Gulligt att ha brevid sängen första tiden innan dom flyttar till sin spjälsäng.
Här rekommenderar dom att dom små sover i föräldrarnas sovrum till dom är 6 månader. Tror det är fär att minska risken för plötslig spädbarnsdöd, hur nu det ska påverka? Man hör väl inte om ett barn slutar andas när man själv sover?
Vi har i alla fall en liten alkov utanför vår sovrumsdörr där det precis får plats en spjälsäng så där får den stå. Funderade på om man kunde montera på små hjul så man kunde rulla den in i sovrummet om det skulle behövas?
Dom här har jag suktat efter i flera år men jag vet inte, oval? Vet inte om det blir så snyggt när man som jag gillar saker som står i linje så att säga. Stokke sängen ovan växer med barnet och kan till slut göras in till små stolar. Men priset? 7000:-
Priset är inte inklusive deras speciella lakan då sängen just är oval, tror heller inte sänghimmeln. Så jag tror dom får kvarbli just en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback