Säng

Den här sängen ska vi beställa fast i vitt! Allat annat där uppe är vitt och jag älskar allt som är ljust och vitt. Man kan fälla ned ena sidan för att göra den enklare att både ta ut och lägga ned bebisen.
Här debateras det ljudligt om man ska använda spjälskydd eller inte. Ingen jag känner använder det, barnet kan tydligen trassla in sig och strypas? Jag vet inte vad som sägs i Sverige men för mig känns det mer ombonat med ett skydd. Det känns lite fängelseaktigt annars på något sätt?
Sist jag kollade så var man helt emot att barn skulle ha kudde, då kunde som kvävas. Nu läser jag att dom SKA ha kudde för att slippa får plattskalle?
Sängen ovan är en så kallad mini-säng. Den är mindre än en vanlig spjälsäng, för det första att den passar perfekt in i alkoven och öven för att den är mindre och mysigare än en vanlig stor en. Jag köper gärna en ny när barnet är lite större och behöver mer plats.
Till det vill jag ha en liten sänghimmel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback