Idag ryker dem!

Stygnen alltså, ska bli så skönt att bli av med dem, kunna röra på mig bättre utan att det spänner och stramar. Det betyder också att det är Pilates som gäller på Torsdag.
Läraren är en Dansk tjej vid namn Line, jag har gått till hennes klasser innan och tycker det är väldigt avslappnande. Ska även gå med i en annan Pilates-klass med en annan lärare då det finns så många olika sorters Pilates och folk som kör klasserna på olika sätt så jag tänkte det är värt att prova. Så två klasser i veckan var tanken. Så kroppen är i tipp topp form.
Hoppas på klippkort hos en 'mum to be' massör i julklapp också. Vi hade en tjej som gjorde dom på gymmet men hon fick sin egen lilla flicka och har inte kommit tillbaka ännu. I eftermiddag är det lunch med tjejerna, Anita och Diane, som gäller. Ska bli kul att få käka lite gott och snacka lite skit i några timmar efter en mysig helg som mest spenderats innanför fyra väggar. Det känns svårt att ta sig ut ibland och det känns oftast lättast att bara sitta hemma och ta det lugnt istället för att flänga runt som man brukade. Men man vill ju inte bli allt för bekväm.
Sitter på soffan och jobbar lite med en kopp the och en av mina hemmabakade bullar, dom med mandelsmassan i vart faktiskt helt ok! Tvätten hänger ute i hopp om att den kanske torkar! Det har ju blåst storm här i flera dagar så det har vart omöjligt att ens tänka tanken på att hänga ut den om man inte ville spendera resten av dagen med att hämta den hos grannarna!
Förresten, tog ni mammor där ute sprutan mot influensan? Inte svinis utan den sprutan som lungsjuka och äldre får? Jag tackade nej men nu vet jag inte längre, tycker man får olika svar vart man än vänder sig! Har fått höra att ska man inte resa på tex flyg och man inte hänger i stora folkmassor så skulle det inte behövas. Nu ska ju vi flyga hem till Sverige i December i och för sig. Men med facit i hand så kan jag ju säga att jag endast haft influensan två gånger i mitt liv. Båda runt jul dock om jag tänker efter. Förra året är jag dundersäker på att det var svinis och hela julen låg jag däckad. Orkade knappt lyfta mig från soffan för att äta. 10 dagar låg jag och kunde knappt röra mig för det gjorde så ont. Första gången var för några år sedan hos Stu's mamma och pappa. Vi skulle flyga till mamma i Spanien men tur i oturen så hade flygen ställts in på grund av oväder. I efterhand så kan man ju tacka Gud för det! Hade så ont i benen att jag inte kunde stå eller gå och Stu som har astma fick åka in till akuten då han kunde inte andas.
Får prata med banrmorskan om det den 15 December igen då kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback