Tandläkaren

Idag är det tandis som gäller! Som gravid så är det tydligen vanligare att få dåliga tänder etc så jag ska på en liten check up för att kolla att tänderna inte håller på att ramla ur truten. Här är ju all tandläkarvård till 99% privat så man måste gå cirka en gång var 6 månad för att ha kvar sin plats hos sin tandläkare så det var ju dags i alla fall. Nu ska man förhoppningsvis få lite rabatt som gravid upp till barnet är 12 månader då man behöver gå lite oftare, men vi får väl se.

Mannen var där i förra veckan,
dom skrapade lite tandsten, tog en rönken och gissa vad det kostade? 800:- Inte undra på att folk har dåliga tänder här. Man ser ofta folk som har det illa ställt utan tänder och då pratar vi inte om gamlingar utan öven unga människor. Inte så konstigt, nu har jag aldrig lagat ett hål så jag vet inte vad det kostar men kostar en check up 800:- så kan man ju tänka sig vad det kostar!
Så vi får väl se vad notan blir idag när jag vart där.

Annars så blir det nog lugnt idag, en snabb fika med Diane och om vädret håller i sig så tar jag nog en långis i kylan med tre små grabbar!

Vi gjorde klart dom flesta julkorten igår, vi klippte, klistrade och skrev så pennan rök. Ganska nöjd med resultaten men det blir bara dom allra närmaste som får ett annars kunde vi suttit där i flera dagar. För resten blir det ett kort på mejlen eller Facebook, I love technology! Ska försöka skriva ut alla adresser och knata upp till posten och skicka dom nu i veckan i alla fall.

Kommentarer
Spanienfrugan säger:

Hej!

Kul att du hittat in på min blogg :) Nu har jag kollat runt lite på din och tycker den verkar kul. Verkar som det bara är knappa 20 dagar mellan våra växande magar. Spännande!



Har kollat på Lidl efter crème fraishe men tyvärr har de inte det här i alla fall. Hur kommer det sig att ni bor i Skottland då?

2011-12-05 | 13:02:31
Bloggadress: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback