Tabletter

Idag var jag på Apoteket för att se om dom hade några bra åksjuketabletter jag kunde prova mot mitt illamående. Men dom sa att alla dom sålde inte passade folk som var gravida?! Jag som tycker jag läser överallt på nätet om folk som tar åksjuketabletter mot morning sickness?
Så jag fick ringa min läkare vars receptionist sa att hon skulle ringa tillbaka så jag kunde få ett recept över telefon så jag slapp gå upp dit igen. Jag var ju där i Måndags men glömde totalt att fråga efter allt knöl med stygnen och infektionen. Nu har hon ju inte ringt ännu så det bådar väl inte jättebra men kanske imorgon?
Det slog fel på femton minuter idag, kvart i tre började jag gå nedför och jag har sagt klockan tre till alla så helt fel har jag inte. Så ju fortare jag somnar på kvällen desto kortare slipper jag må illa. Bra plan va?
Mådde som en prinsessa här imorse, dammsugade och fixade innan Louise kom med blåbärsmuffins och fikade. Jag och mannen kilade sen ned till det tyska bageriet och käkade lunch!
Sen tog vi en välbehövd långis med hundarna i snålblåsten. Baby mår inget vidare han måste ha ätit något olämpligt så honom har jag precis vätskat upp lite, brukar funka på någon timma sen är han sig själv igen! För tillfället ligger alla tre under filten (som vanligt) och sover efter middagen.
Jag sitter med magen full av pasta med räkor och ruccola och en sallad med advokado. Oh så nyttigt!
Vi ska ut på en liten hemlig road trip här ikväll, vi får väl se vad vi kommer hem med. Eller vad vi inte kommer hem med kanske?
Kollar bilar förresten och är redigt sugen på en Volvo XC90 eller XC60, vad tror du brorsan? Där får man ju plats med bur i bakluckan för hundarna, vagnen och sen ungen och packningen i baksätet! Sen åker jag som en prinsessa där fram! Svart ska den vara med lädersäten, otroligt underskattat att ha läder när man har hundar. Lätt att torka av och hundhåren sätter inte fast sig som dom gör i tygklädseln.
Gissa vad som kom med posten imorse? INTE ETT DUGG! Hur lång tid ska det ta att få hem en beställning från den 23 November? Är det någon som går med den från England upp till Skottland eller? Nu börjar tålamodet tryta - den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge! Så, nu har vi bytt ut det ordspråket! Ogillar uttrycket lika mycket som pappas eviga -'vi får se' det säger han än idag och det får mig att vilja dra ut mitt eget hår *skratt*
Nu ska jag byta om och hoppa in i bilen! Smell you later!

Kommentarer
Millah - mamma till Amilia ♥ säger:

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-12-02 | 01:15:10
Bloggadress: http://millahoman.blogg.se/
Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar. säger:

Jodå finis, du kan fortfarande vara med och tävlar om dagens blogg! Vinnaren utses ikväll. Va gärna med alltså :)

http://sense.webblogg.se/2011/december/vinnaren-bli-dagens-blogg.html

Hoppas du får en bra fredag!!

2011-12-02 | 11:45:07
Bloggadress: http://sense.webblogg.se/
Lucas Gustavsson säger:

Var med och tävla om en Daniel Wellington klocka i lucka 2 i min julkalender i bloggen om du känner för det :)

2011-12-02 | 13:15:31
Bloggadress: http://modegrabben.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback