Räddare i döden

är det inte vad Pippi säger? Aja, räddaren i nöden har jag hittat i alla fall. Låt mig få presentera SEA BAND!

Sea-Band är ett akupressurarmband mot/lindrar illamående vid graviditet och åksjuka. Armbandets funktion bygger på tryck mot akupressurpunkten P6. Armbandet som är tillverkat i ett elastiskt textilmaterial, har en påsydd plastkula som trycker ner och stimulerar en akupressurpunkt, P6 som sitter på underarmens insida. Sea-Band används på båda handlederna. P6-punkten är lätt att hitta med den tydliga bruksanvisningen som medföljer i varje förpackning.

Vi åkte till ett större apotek för att se om dom hade något mot mitt otroliga illamående men återigen så fanns det inga tabletter men dom föreslog Sea-Band. Värt att prova tänkte jag och satte på dom på handlederna redan i bilen på väg hem. Inget illamående, men det kanske satt mellan öronen? Dag två, Lördag, satte på dom vid tolvslaget och klararde till och med en tjejkväll utan illamående. Fluke tänker jag, mitt illamående kanske bara slutat? Dag tre, Söndag så tänkte jag att jag provar utan banden hela dagen för det KAN ju vara så att min kropp äntligen vant sig vid alla hormoner och att jag inte mår illa längre.
Bam, halv fem så var jag däckad på soffan. Så då åkte dom på igen, visst det tog någon timma innan dom började verka men vid 7 tiden mådde jag bra igen. Kanske inte världens bästa bevis men jag tänker köra vidare på dom här banden vill jag lova.
MEN, dom gör lite ont alltså om jag ska vara helt ärlig, men nu får man välja mellan illamående och lite ont i armarna så tar jag hellre smärtan. Brukar flytta dem lite upp och ned under dagen så tryck"såret" får chans att vila lite.

Finns att köpa på Apoteket i Sverige för 145:- och värda varenda krona!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback