Känns inget kul idag!

Arg som ett bi och totalt hjälplös känns det som. Det mesta stör mig och jag får inget gjort. Vi fick säga till grannarna igår efter 6-7 år att snälla sluta dra igen deras två ytterdörrar så det skakar i byggnaden. Dom var inte alls förstående och bad varken om ursäkt eller sa 'det ordnar vi'
Så gissa vad som händer nu på morgonen, jo dom forsätter att dra i den där förbenade dörren så det skakar och inte en gång utan minst tre. Jag är på så dåligt humör att jag är redo att ta fram min skruvmejsel och skruva av deras dörr från ramen så kan dom ju sitta där och tänka på sina hyss som Emil i Lönnerberga. Dom är ju knappast sega när det gäller att klaga på oss så nu får det faktiskt vara nog. Nu är bebis inte här ännu men forstätter dom som dom gör så komer dom väcka bebisen och DÅ mina vänner, har dom väckt 'Mama Bear' för sista gången! 
Använd dörrhandtagen annars har ni inga dörra kvar! Capish?

Tror nog en liten siesta skulle göra susen.

Har pratat med en kille på gymmet som är en Bio-Mechanics Coach, vilket jag tyckte lät som en bilmekaniker men det är han ju inte. Han jobbar med kroppen, dess fästem dess rörelse och mycket annat. Han sa att det är viktigt som gravid att inte sitta eller ligga bekvämt för länge för då blir det lätt att bebisen ligger kvar 'back to back' så att säga. Aldrig har vi haft så många barn som ligger fel och i sätesbjudning som nu när vi sitter på en kontorsstol mest hela dagen för att gå hem och jäsa på soffan. Jag fick en smärre shock då det är det jag ägnat min tid åt dom senaste 3 månaderna.
Förr i tiden när folk jobbade på alla fyra med att skura golv och hålla på så hade dom inte alls lika stora problem som vi har nu.
Så vad ska man göra?
Göra övningar på alla fyra och gärna sitta på en Pilatesboll istället för att sitta och dega i soffan. Så nu tar jag alla chanser att dammsuga golvet med min nya lilla maskin (nedan) och göra det på knä. Min rosa stora pilatesboll ska jag också blåsa upp så jag kan sitta där och studsa så får vi väl se hur det går! Jag vill inte att dom ska försöka vända på bebis, jag har hört att det gör otroligt ont!



Min fina Dyson som jag fick i födelsedagspresent ♥ Rekommenderas varmt till ALLA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback