Baba Baby!

Ja då var man ännu en upplevelse rikare. Jag hade väl antagit fel (eller nått) för när vi väl var hos barnmorskan och vi blivit informerade om att jag inte hade järnbrist, jag hade skydd mot röda hund, jag var 0 positiv och att nästa möte var den 26 Januari så frågade hon om det var något annat för annars var vi välkomna att gå och vi ses nästa gång.
Ni skulle sett mitt ansikte!
-Men, men hjärtljudet då?
-Nej du, det får du inte höra förrens nästa gång du är här!
-Men, men min kompis i Edinburgh fick ju höra det vid 16 veckor för några veckor sedan?
-Det borde dom inte gjort då man bara i 60% av fallen kan höra hjärtljudet och vad skulle du göra om vi inget hörde?
-Eh, ok jag tar chansen.
-Så vad gör du om vi inte hör något?
-Eh, ja jag vet inte?
-(till mannen)Nu är du mitt vittne på vad jag sagt!

Så jag hoppas upp på britsen fort som attan
innan hon hinner ändra sig, ned med brallorna och upp med tröjan. Barnmorskan ser allt annat än glad ut. Hon varnar oss att man hör oftast bara mammas hjärta. På med struten och ut kommer voff, voff, voff, voff. Som en liten Chihuahua där inne. Och visst är det bebisen, alldeles för fort för att vara mitt hjärta säger hon. Vi hade ju planerat att filma det men efter böket så vart det inte tid till det. Men skönt i alla fall att få höra det även om det bara var vi två. Nu ska man väl ändå kunda andas ut lite?

Har även vart till frissan
och klippt topparna. Nu slipper man se ut som en risbuske! Nu har man ännu en sak man kan pricka av på listan - skönt!

Nu?
En latte och en liten kaka, ska sätta mig och jobba lite med tanke på att jag mest flummat runt hela dagen. Vi hann till och med luncha på pubben innan tiden hos barnmorskan. Satt brevid den öppna spisen och svettades som en gris!

Kommentarer
Spanienfrugan säger:

Vilken fin öppenspis, men kul att sitta för nära...jag fick också höra hjärtljuden i v.16 och de slog så fint :)

2011-12-15 | 20:53:26
Bloggadress: http://spanienfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback